duminică, decembrie 21, 2014

Toba de Porc

INGREDIENTE


o capatana de porc
ureche 1 bucata am avut
1 bucata picior de porc
o bucata de 1-2 kg carne de porc grasa
1,5 kg ficat de porc
500 gr splina
500 gr rinichi
se mai pot adauga inima,bojoc,etc
2 mate pentru toba (traista) sau burta
1 plic boabe de piper
o capatana de usturoi
foi de dafin
sare mare si fina
piper macinat
putin cimbru
otet pentru mate
De seara se curata membranele si se pun in apa cu otet,sare si foi de dafin.
A doua zi am pus la fiert capatana,curatata si parlita pe unde era nevoie, impreuna cu carnea,urechea,piciorul de porc,am adaugat sare mare,boabe de piper,foi de dafin si am pus la fiert,ca la piftie,pana cade carnea de pe oase.Pastram apa in care a fiert capatana pentru ca in ea vom fierbe toba.
Separat am pus organele si ele la fel cu sare,boabe de piper,foi de dafin si am fiet bine.Dupa ce au fiert,lasam sa se raceasca si tocam in bucati potrivite,atat carnea,soriciul,organele dar si putina grasime.
Intr-o cana am frecat usturoiul pisat cu sare,putin ulei si piper dupa gust si am adaugat in castron peste carnea si organele tocate,am mai adaugat putin cimbru si 3-4 polonice din zeama in care a fiert carnea, pe cea de la organe o puteti arunca.
Amestecam foarte bine si mai gustam de sare, si piper.Mai adaugati daca este nevoie.
Cu grija umplem traistele si coasem la gura sau si in locurile unde este rupta daca este cazul , ca la mine :D
Intr-o cratita incapatoare punem tobele cu zeama de la carne,mai adaugam boabe de piper si foi de dafin si fierbem 15-20 min . Nu uitati sa intepati toba din loc in loc cu o scobitoare ca sa iasa aerul. Dupa ce a fiert tot cu grija scoateti pe o tava,deasupra asezati un tocator sau o tava si puneti o greutate. Eu am pus un castron cu apa. Lasam peste noapte la presat la loc rece.
Nu imi ramane decat sa va urez pofta buna si Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...