duminică, decembrie 11, 2011

Tort minge



INGREDIENTE
Blat pandispan de cacao -5 oua,5 linguri zahar,4 linguri faina,2 linguri cacao,1 esenta rom,1 pliculet praf de copt
Blat pandispan alb  -5 oua,5 linguri zahar,5 linguri faina,1 esenta de vanilie,1 pliculet praf de copt
Crema ciocolata neagra -2 ciocolate cu lapte sau neagra,300 ml frisca lichida,1 pliculet gelatina
Crema ciocolata alba -2 ciocolate albe primola,300 ml frisca lichida,1 pliculet gelatina
Decor -1 pliculet gelatina, frisca batuta
Sirop pentru insiropat blaturile - apa,zahar,esenta rom


Pentru blaturi, se bat albusurile spuma tare,se adauga zaharul,se bate,se adauga galbenusurile,esenta,faina si praful de copt.Se omogenizeaza bine,se pune in tava unsa si tapetata si se da la cuptor la foc mijlociu.
La cel cu cacao se procedeaza la fel..doar ca punem cacaoa cu faina si praful de copt. Dupa ce sau racit decupam forme ca in poze.

Cremele...Se rupe ciocolata in bucatele si se pune intr-un castron.Intr-o craticioara se incalzeste bine frisca lichida.Cand da intr-un clocot se toarna peste ciocolata si se amesteca bine pana se topeste.Se lasa sa se raceasca.Se prepara gelatina in 50 ml apa ,apoi cand este rece ciocolata se adauga si se amesteca bine.Se da la frigider pt 30 minute pana se incheaga.
Procedam la fel si cu cealalta crema .


Dupa ce am terminat tot....si avem blaturile taiate si decupate incepem joaca :)
Intr-o craticioare sau castron mai maricel si rotund ...punem o folie alimentara si incepen sa punem in mijloc o forma de cacao,apoi de jur imprejur punem 6 forme albe,apoi din ce a ramas punem in sus pe margine ....ar fi trebuit sa fie una alba una neagra...dar nu a mers asa ::D si am facut cum am putut ...
Preparam siropul din apa cu zahar si esenta de rom pe foc..insiropam tot blatul bine,bine cand siropul este caldut.
Punem crema de cacao. Apoi cateva ramasite din balt,apoi toata crema alba,iar cateva bucatele din blat .Acoperim cu folie si dam la frigider pentru cateva ore.


Rasturnam pe o tava si ornam.Eu am preparat gelatina si am uns pe deasupra ,apoi am ornat cu frisca si gata :)
Am facut tortuletul pentru Andrei baiatul prietenei mele :) si a iesit superrrrr bun...cred ca este ce mai bun tort pentru un copil ..si pt noi :P:P:P












2 comentarii:

  1. Ai muncit ceva Ia eI din cate vad,dar a meritat efortuI,nu?Sa-mi pastrezi si mie o bucatica:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa sti ca chiar am muncit la el dar a si meritat..le-a placut foarte mult si e foarte bun!! bun bun bun si sanatos ca e totul facut in casa FARA E-URI

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...