luni, august 18, 2014

Zacusca de Fasole

INGREDIENTE

1 kg fasole boabe
1,5 kg ardei rosu capia
1 kg morcov
2 kg ceapa
1 kg rosii
12 linguri bulion sau poate fi pasta de tomate,
suc de rosii sau chiar doar rosii prospete
foi de dafin
piper macinat
sare mare
2 linguri cimbru
700 ml ulei
Eu am fiert fasolea cu o zi in urma. Am schimbat 3-4 ape,apoi am tinut-o la frigider pana a doua zi.
A doua zi m-am apucat pe la 12:30 de copt ardeii.
Curatat ceapa si data prin robot sau masina de tocat sa fie cat mai marunta.
Morcovul dat pe razatoarea cu gauri mari.
Rosiile taite pe jumatate si date pe razatoare fara piele.
Fasolea jumatate am dat-o prin robot si cealalta jumatate am lasat-o boabe.
Am pus pe aragaz o tabla din fier,focul la jumatate o parte din ulei intr-o cratita mare,am pus ceapa,am calit-o pana a scazut tot sucul care la lasat,am adaugat morcovul si restul de ulei si am calit bine cat sa putut,pentru ca incepea sa se lipeasca putin de cratita,apoi am pus rosiile care au zeama si ajuta sa nu se mai lipeasca de cratita si am calit bine,dar focul acum sa fie mic.
Dupa ce rosiile au scazut si ele bine ,adaugam ardeiul copt si taiat cu cutitu sau daca vreti sa il dati prin masina de tocat,(.mie imi place mai mare).Dupa 30 minute adaugam toata fasolea,sare si piper dupa gust,cimbru,foi de dafin si bulionul si lasam pe foc pana se mai inmoaie morcovul si daca incepe sa se prinda,atunci e momentul sa dam la cuptor pentru 1-2 ore.
Este gata atunci cand uleiul se ridica la suprafata.
Am spalat borcanele,le-am pus intr-o tava si le-am bagat la cuptor pentru sterilizare cca 30-40 min.
Am pus zacusca fierbinte in borcanele si ele foarte fierbinti,am inchis bine capacul,apoi am pus toate borcanele intr-o cratita cu niste ziare la fund si apa pana la jumatea lor si am pus pe foc sa fiarba timp de o ora.Dupa ce le-am scos le-am bagat intr-o patura si le-am lasat pana a doua zi sa se raceasca.Au iesit 9 borcane mari de 700-800 gr
Si de la 12:30 am ajuns la ora 19:00
Pofta buna si mult spor :)




Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...